14.06.2019 vijfenveertigstedag. 27km van

14 juni 2019 - Glux-en-Glenne, Frankrijk

Zeven uur op. Acht uur ontbijt de gite was op een andere plaats. Alles meenomen zodat ik meteen weg kon. Gisteren slaapplaats gezocht. In de twee die ik op het oog had was geen plaats. Dan maar een gite gezocht en gevonden in Luzy. Vijfentwintig km maar gelukkig down hil. Het is bewolkt weer maar als het niet slechter word oke. Anderhalfuur gelopen zes km afgelegd. Het gaat lekker met prachtige vergezichten nu nog even van genieten want ik daal hard. Na twaalf km even een plekje zoeken om even te rusten en wat eten.  Net weer een km verkeert gelopen beetje onduidelijk op de kaart. En weer verder. Heb nog wel wat in de benen zitten van gisteren dat voel ik wel. Ik moet ergens links af maar kan het niet vinden. Te ver, terug. Maar waar ik linksaf moet is geen pad. Dan maar met een omweg.  Ik pak de eerste weg links en loop tot ik op een erf van een boerderij ben. Weg zal wel door lopen denk ik. Tegelijk komt een tractor volgeladen met hooibalen aangereden. Hij stopt en ik begrijp dat hij vraagt wat ik hier doe. Met handen en voeten, loopt de weg niet door? Nee dus. Luzy? En hij wijst terug en een grote bocht verder. Zit niets anders op terug. Na een tijdje gelopen te hebben nieuwe route op telefoon. Nog twaalf km. Had ik een uur geleden ook. Maar zit niets anders op, lopen. Begint een beetje te miezeren. Regencuver over rugzak. Regenbroek doe ik niet aan dan maar nat worden. Bij een grotere weg aan gekomen. Vijf km Luzy. Deze weg volgen. Toch tien minuten op een houtblok gaan zitten om wat te rusten. Ik heb wat muziek op gezet. Telefoon! Is de eigenaresse van de gite. Blijkt nerderlandse te zijn. Vraagt of alles duidelijk is met de code van het sluitelkastje. Ja hoor alles duidelijk. Over een uurtje ben ik er. Daar aangekomen is ze er nog, ze werkt in een vakantieburautje onder het appartement. Alles uitgelegt en er staat een flesje wijn voor mij klaar. Heel aardig van haar en fijn voor mij. Even snel wat boodschappen doen en dan eten maken. Een soepje, een pasta gerecht aan gevuld met boontjes en een wortel. Een kiwi na. Even zitten, nederlandse tv zenders. Douchen was doen een beetje klooien met de electrische verwarmingen. En dan lekker zitten. Mijn voeten even behandelen met gewole, lekker rusten, nederlandse tv, een wijntje en martien is weer relaxt.

1. Uriel van deursen:
    14 juni 2019
    Fijn om te lezen dat alles nog steeds goed gaat, Veel succes. Groeten Annie en uriel
  2. Sjan:
    Heerlijk!
  3. T. Van de Voort:
    15 juni 2019
    Top Martien , heerlijk om te lezen dat alles goed gaat ,soms is het keuzes maken voor de richting,!!
    Buen Camino 🚶‍♂️🙋‍♀️🙋‍♂️
  4. Annie en Mart:
    15 juni 2019
    Goeie Morgen Martien we hebben weer een nieuwe dag het gaat wel goed met jouw dat lees ik wel straks maar weer met goede moed beginnen en genieten van alles om je heen maar rustig aan dan kom je der wel we lezen en leven met je mee en maar mooi genieten van alles om je heen heel veel sterkte gewenst MART...
  5. Isi fondon:
    15 juni 2019
    Hola amigo. Zoals we weer lezen mooie verhalen en een leuke selfie , dat zien we ook graag martien , dan zien we teminste hoe je er uit ziet en dat is nog steeds goed. Als we zo lezen heb je dadelijk misschien wel anderhalf keer de camino gelopen, omdat je natuurlijk de bourgondische manier loopt.
    Door de bossen en velden dan zal je af en toe wel meer km maken als dat je moet.
    We genieten in ieder geval van je topper.
    Much suerte i unbesso para mi mujer.
    Gr amigo
  6. Andrė Meeuws:
    15 juni 2019
    Ver van huis en dan toch even Nederlands horen en praten. Even een gevoel van thuis.
    Keep on walking: voetje voor voetje