13.06.2019 vierenveertigstedag 22km van Anost naar Mont Beuvray

13 juni 2019 - Glux-en-Glenne, Frankrijk

Acht uur ontbijt in hotel. Ik ad alles maar op. Betalen rugzak om en een stukje verder naar de winkel om wat eten te kopen voor vandaag. Prachtig blauwe lucht goed geslapen met goede moed beginnen. Nu met die zon zie je pas hoe mooi het hier is. En de paden beginnen lieflijk. Mooi vlak, zacht glooiend zo houd ik het de eerste vier km wel vol. Ik had steeds de pellerin bordjes gevolg, dat liep lekker. Maar toen ik op mijn route keek was ik toch twee km afgedwaalt. Nieuwr route gedownload en verder. Was een erg mooie tocht die naar mijn herkenningspunt liep. Als de zon lekker schijnt is alles mooier en makkelijker. Na zes km weer goed op de route drie km teveel. Weer verder wat heftiger klimmend. Op een gegeven moment dacht ik dit is goed te doen. Tot opeens rechts af. Pad in en ik keek tegen een recht pad, stijl omhoog en het was stijl ik durfde niet meer omhoog te kijken alleen nog maar naar dd grond. Na een half uur klimmen even gestopt om wat te eten. En verder klimmen lagen er drie bomen over de pad. Ik kon er met mijn rugzak niet over heen klimmen. Dan maar er omheen. Zowat op handen en voeten klauterend. En klimmen. Tak tussen mijn benen boem lag ik op mijn gezicht. Op.zo,n moment denk ik wel. Martien waar ben je mee bezig. Hier komt een keer in de drie jaar iemand voorbij als er iets gebeurt vinden ze me nooit. Maar er is maar een mogelijkheid. Door. Even rust bij een hutje als ik weer verder ga lees ik skihut. Moet niet nog gekker worden. Ik ondek dat er van hier vier langlauf routes vertrekken. Maar dan zie ik ook dat ik nu nog acht km afdaling krijgt over "mooie" bospaadjes, en dan ziet alles er weer anders uit. Je ziet de mooie plantjes em de tientallen vlinders weer. De mooie vergezichten en zo kom je dan op je slaapplaats aan. En daar hebben ze dan een goede pint bier. Een mooie gite, prijzen die ik had waren wel wat gedateerd, lekker douchen dadelijk wat gaan eten. En eerst even op bed liggen.  Lekker gegeten op een heel mooie lokatie. En slapen.

1. Pepe Voorbraak:
    13 juni 2019
    Echt knap om je steeds weer op te laden...blijf goed kijken naar de mooie dingen, want die peppen je weer op he!!🌻🍀🌾
  2. Greet:
    13 juni 2019
    Wat heb je toch mooi verslag. Elke keer genieten met mooie fotos. Geniet er van. Groetjes Bart en Greet
  3. Mia en Jan:
    13 juni 2019
    Respect,respect,stapje voor stapje,maar jij kunt het ,dat bewijs je iedere dag..."en wij vele kijken uit naar jou mooie verhalen en fotos.... groetjes 💪💪🥾🥾
  4. Franka:
    13 juni 2019
    Kantenbrau 🍻 weer genoten van jou verhaal zoals iedere dag.. trots op jou 💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼🍀🍀🍀🍀❤️❤️❤️❤️🙋‍♂️🙋🏻‍♀️
  5. Maartje van der Putten:
    13 juni 2019
    Misschien een dagje blijven als het zo mooi is!? De gemiddelde après ski gelegenheid is wel blij met jou ;). X
  6. Karel van Doorn:
    13 juni 2019
    Hoi Martien, mooie verslagen, je bent goed bezig, een echte pelgrim.
    Blijf zo doorgaan en blijf genieten.
    Bon camino en groet Karel.
  7. Henri:
    Goed bezig Tarzan ;-)
  8. T. Van de Voort:
    14 juni 2019
    Martien mooi begin van de dag ,ontbijt ,inpakken, boodschappen en gaan met die banaan ,heerlijk zonnetje let op wat verleidelijk die zon ,en dan gebeurt er van alles ,,ze hebben het al gezegd ,pelgrim,tarzan ,après genieter ,blijkbaar zat je op de zwarte piste als ik lees van je avonturen, 😂👍maar het is toch bergje op en bergje af en nog een hele weg te gaan💪 ,maar wij genieten van je avonturen 🍻.
    Buen Camino 🚶‍♂️
  9. Jolanda:
    14 juni 2019
    Olla Pellerin aux Paysbas... komen net van de cacaofabriek film camino gekeken.... ECHT saai met beelden die ze laten zien! Jou verslagen en foto’s zijn 100x mooier! Echt een egofilm.. dus mooi om jouw verslag nu weer te lezen! Geniet volop van jou en ben super trots op jou! Buen Camino Pellerin aux Paysbas! 💪🙏🍀🚶🏻‍♂️😘💋
  10. Annie en Mart:
    14 juni 2019
    Hoi Martien je maakt van alles mee leuke dingen en minder leuke avonturen ja maar het hoort er allemaal bij we beginnen weer aan een nieuwe dag vol goeie moed gr Mart'...
  11. Frank Martens:
    14 juni 2019
    Hoi martien Harstikke leuke verhaaltjes we lezen ze elke dag met plezier en aan de foto’s te zien is het er inderdaad prachtig dus vergeet er niet van te genieten want vur ge t wit bende der😂👍🏻👊🏼
  12. Isi fondon:
    14 juni 2019
    Hola amigo met vallen en opstaan , en doorgaan op karakter dat doet ie toch maar onze pelgrim martin .
    Un buen dia amigo
  13. Andrė Meeuws:
    14 juni 2019
    Een inmiddels ervaren berggeit ontmoet enkele moeilijk begaanbare paadjes. Met aandacht en een rustige benadering van de problemen wordt weer een perfecte oplossing gevonden. Locatie vastleggen voor een volgende ski vakantie lijkt me wel iets.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  14. Mieke en Gerard.:
    14 juni 2019
    He kanjer gaat goed ,het zijn mooie
    Verhalen die je schrijft.👍
    Gr:Mieke en Gerard.
  15. Toon & Arna:
    14 juni 2019
    Hoi Martien wat een belevenis.
    We waren dagen achter met het blog
    VAKANTIE ook in de prachtige natuur.CINQUE TERRE.Maar nu heb ik al 'n uur voor zitten lezen voor Toon en wij hebben weer genoten van jou verhalen.goede reis verder 🚶‍♂️🍺🍷