11.08.2019 honderdenderdedag 23km van Obanos naar Villatuerta

11 augustus 2019 - Cirauqui, Spanje

Ik moet weer wennen aan de Camimo. In de alberque waar ik sliep was plaats voor veertig man maar er sliepen er maar tien. Vannacht veel wakker geweest. Om zeven uur opgestaan. Half acht aangelopen. Bij de eerste bar op twee km een koffie en twee broodjes gegeten. Het is gaan regenen dus regenjas aan en rugzakcuver eromheen.in Puente La Reina even de kerk binnen een stempel laten zetten en een paar foto's gemaakt van een gouden Jacobus met gouden altaren. De regen is gestopt. Regenkleding weer in rugzak. Verder over paden door afwisselend terrein. Heide velden bossen akkers en druivenvelden. In de dennenbossen hangt een speciale geur die van de bomen komen. Langs de kant staan veel uitgebloeide  bremstruiken en hoge kale gele schermbloemen. Nog even een klim van een km en een hoogte verschil van honderttwintig meter die in de rode catogorie valt. Boven een kop koffie in de bar en weer verder. Een dorp verder een bocadillo gekocht en half op gegeten. Onderweg, op een paradijs in wording, een banaan en een stuk meloen gegeten en onder olijfbomen gaan zitten om vast wat te schrijven. Ik hoor een aantal bijeneters voorbij komen maar ik zie ze helaas niet. Ik kom maar weinig pelgrims tegen vandaag. Gisteren zij een verkoper langs de route ook dat het stil was. Niet dat ik dat erg vind hoor. Bij een volgend dorpje ga ik onder een vijgenboom zitten om mijn boccedilo verder op te eten. Na een kwartiertje ga ik verder voor de laatste viereneenhalve km. Deze gaat over mooie paadjes door afwisselend gebied. Veel mooie vergezichten. Aamgekomen in Vilatuerta ga ik opzoek naar casa magica. Inchecken douchen wassen en met een biertje in een hangmat relaxen. Heerlijk mijn voeten omhoog. Die ik net eens goed met gewolle heb gemasseerd. Ik lig naasr een nieuw zeelandse die een flinke blaar onder haar voet heeft. Dan prefeer ik toch mijn, een beetje branderig voelende, voeten. Ik lig op een kamer met vier bedden. Vooralsnog ben ik de enigste. Het eten hier is vegatarisch als ik vlees wil moet ik naar de bar gaan. Dat doe ik niet en ben benieuwd wat ik te eten krijg. Ik dut lekker even in met mijn voeten omhoog. Om tien voor zeven de was afgehaald. Om zeven uur eten. Ik zit aan tafel met een vrouw uit Canada een uit Nieuw Zeeland en twee meisjes uit Schotland. Een internationaal gezelschap weer. Vooraf een lekkere salade met veel verschillende groenten. Een courgette soep. En dan een rijsttaart met veel hele groenten. Er is meer dan genoeg ik kan mijn buik goed vullen. Ook met de wijn zit het goed als de karaf leeg is word hij meteen gevuld, wat ook voor het water geld. De Schotse meisjes zorgen er voor dat onze glazen goed gevuld blijven. We hebben gezamelijk hele gespreken over allerlei onderwerpen. Het word dan ook kwart over negen voor we van tafel gaan. Morgen komen we langs het wijnfontein. We denken dat we elkaar daar wel zullen zien, als we de karafjes tellen. Nog even mijn verhaal afmaken en nog even de wandeling voor morgen doornemen en dan slapen. Er zijn inmiddels twee spaanse fietsers die mij vannacht gezelschap komen houden. Ik hoop dat ze niet wakker van mijn gesnurk zullen worden.

1. Mia en Jan:
    11 augustus 2019
    Martien ,weer een leuk verhaal,leuke fotos.Slaap lekker en morgen weer gezond op.Voor morgen weer een super wandel 🥾🥾dag,suc🍀🍀🍀🍀🍀🍀,groetjes 🍷🍷
  2. Gerrit Carla:
    11 augustus 2019
    Weer een mooi verhaal Martien ,en al in Spanje dat zal je zeker goed doen ,nu begint het op te schieten super dat je zo,n doorzetter bent wij wensen jou nog fijne loopdagen en blijven je volgen en die mooie foto,s allemaal ,en zorg goed voor je eigen heel veel Gr van ons.topper.👍👏🍷😘🏃‍♂️
  3. T. Van de Voort:
    12 augustus 2019
    Hé Martien ge doet het kei goed, inderdaad weer even wennen aan het ritme van de Camino, ga zo door top🌞Buen Camino 💃👏
  4. Annie en Mart:
    12 augustus 2019
    GOEIE MORGEN MARTIEN weer een nieuwe dag het moet allemaal beetje los en op gang komen de spieren en de gewrichten het moet allemaal weer een beetje los komen paar weken ge het paar weken leuk en fijn gehad nu maar ge nieten val al het mooie om je heen het komt allemaal goed GR MART...
  5. Isi fondon:
    12 augustus 2019
    Amigo lekker genieten van het eten en de drankjes. En het mooie spanje uiteraard
    Je doet het top amigo.
    Gr fondonnies
  6. Andrė Meeuws:
    12 augustus 2019
    De foto's geven echt een Spaanse sfeer aan. Prachtig man. En de pijntjes gaan wel weer over.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  7. Annie en Hein:
    12 augustus 2019
    Vakantie voorbij, Jolanda naar huis en jij weer aan de wandel.
    Even weer het ritme oppakken en er weer tegenaan.
    Veel loopplezier het ga je goed.
    Groeten Hein en Annie
  8. Cor van D:
    12 augustus 2019
    Hi Mart, weer even wennen na al dat verwennen door Jolanda.
    Heel veel succes de komende tijd in Spanje.
    Groeten Maria en Cor
  9. Truus en André van gogh:
    12 augustus 2019
    Weer een heel mooi verhaal.morgen weer veel succes en geniet van al het mooie wat je tegen komt.🤗
  10. Mieke en Gerard.:
    12 augustus 2019
    Ik kan me voorstellen dat het wennen is na een fijne vakantie met je lief, maar jij bent een bikkel je houd niet op voor dat je je doel bereikt hebt 💪🏼 💪🏼 Wij leven en lopen in gedachten met jou mee dikke knuffel 😘
  11. Toon & Arna:
    13 augustus 2019
    Hoi Martien alweer op pad.Fijne dagen gehad samen met Jolanda Maria en Peer.Dus nu weer er tegenaan.Maar dat lukt jou wel,zo'n doorzetter KLASSE Wij wensen jou veel succes en het wordt steeds korter. De groetjes uit mierlo