10.05.2019 tiende dag 26km van Andenne naar Namur

10 mei 2019 - Andenne, België

Vanmorgen half acht op ontbeten en om negen uur aangelopen. Het eerste ander half uur door prachtige bossen met geweldig mooie bermen vol bloeiende bloemen, muskuskruid., eenbes, arondskelk, salomonszegel, look zonder look, robertskruid, fluitekruid, groot streepzaad, vergeetmijnietjes, margrieten de prachtig blauw gekleurde bloempjes van het ereprijs en zo kan ik nog wel even doorgaan. Na anderhalf uur aan gekomen aan de maas heb ik nog geen vier km gelopen steeds stilstaan en een naar een bloempje kijken of een foto maken. Maar nu moet ik km gaan maken ik moet er vandaag zo,n vijf en twintig afleggen. Maar zo langs de maas schiet het wel lekker op. Zo het is nu half drie, even lekker doorgestapt en heb nu achtien km gelopen en wat gegeten en gedronken wat rusten en weer verder. Nog zeven en een half uur. Onderweg veel kolganzen gezien en af en toe een nijlgans zodat je je even in Egypte waant. Nu rugzak om en lopen. Om tien voor half vijf bij Auberges dejeunesse, ingechect kaartje voor avondeten gekocht, rugzak op de kamer gezet. Bed opgemaakt staan tee stapelbedden maar tot nog toe ben ik de enigste. Douche en wastafel op de kamer dat is wel fijn. wc is op de gang. En terug naar receptie was kaartje voor het eten al kwijt, nieuw gekregen en maar meteen een chimay op de goede wandeling gedronken met een mooi uitzicht op de maas. Dadelijk douchen even de benen op bed leggen en dan eten. Om zeven uur eten was behoorlijk druk, twee school groepen en twee groepen met oudere mensen. Ik gaf mijn kaartje af en kon gelijk als eerste de soep opscheppen was niet spectaculer, weet ook niet wat het was maar het vuld. Daarna een salade bar met pudinkjes en dan worst met stamp. Word net als in de gevangenis opgeschept. Het eerste vrouwtje pakt een bord legt er een worst op geeft het aan het tweede vrouwtje die er een klets stamp opgooit waar ze een sousje over giet. Alstublief.  Och voor dertien euro niets van te zeggen. Net naar de Abdij  O.L.V. van leffe gebelt em een slaapplaats voor morgen geregeld dan door naar Givet wat al in Frankrijk ligt. Eerst maar even naar de bar. Ik begin het al te leren. Un chymay bleu sil vous play e  un chips. Mercy maar dan zegt ze de prijs in het frans en daar versta ik niets van. Ik betaal gewoon met tien euro en ik zie wel wat ik terug krijg. Trouwens die biertjes drink ik natuurlijk omdat die van granen en hop gemaakt zijn, en die heb ik nu nodig met al dat wandelen. Dat begrijpen jullie natuurlijk wel he!! Als ik het op heb ga ik lekker slapen. Welterusten.

1. Martien:
    10 mei 2019
    Hij gaat goed martien zo te horen mooie verhaaltjes ga zo door
  2. Franka:
    Mooi Martien👍 Truste😘
  3. T. Van de Voort:
    10 mei 2019
    Mooie foto's ,mooi verhaal ,lekkere Chymay ,en morgen al een excursie bij O.L.V Leffe het loopt goed🚶‍♂️
  4. Walter:
    10 mei 2019
    Martien mooi avontuur en als je zoveel weet vd natuur is het helemaal genieten super voor jou👍🏻👍🏻
  5. Henri:
    10 mei 2019
    Mooie dag zo te zien. Welterusten🤗🤗
  6. Hanny:
    10 mei 2019
    Wat n mooie foto,s , en een mooie belevenis , en zo te zien geniet je er van .
    Welterusten 👍🏃‍♂️En morgen weer verder.
    Liefs van Mart en Hanny
  7. Andrė Meeuws:
    10 mei 2019
    Wederom een prachtig verhaal dat volgens mij met veel overtuiging en plezier is opgetekend. Nu op weg naar de bierbrouwers zelf. Dat zal wel weer een rustdag worden voor je.👍. Ga zo voort: voetje voor voetje.
  8. Bea:
    Top Mart🐞Slaap lekker en voor morgen weer 'n mooie dag. 😘
  9. Jolanda:
    11 mei 2019
    Heerlijk hoe je het allemaal vertelt! 😂😂 zie je gezicht al helemaal voor me bij het opscheppen eten.. slappe lach zou er zeker kunnen komen... wat beleef je toch leuke en speciale momenten. En... wat doe je het goed! Gaaf man!!!! 😍🍀💪🚶‍♂️🙏
  10. Isi fondon:
    11 mei 2019
    Wauw martien ben jaloers op je hoeveel jij weet van de natuur, dat hebben tegenwoordig maar weinig mensen denk ik.. geniet er maar flink van kanjer.
    Op naar de leffe.
    Gr amigo
  11. Annie en Mart:
    11 mei 2019
    Goedemorgen Martien fijn. Om te horen dat het goed gaat het lijkt me wel een mooie belevenis geniet er maar lekker van en hou je taai en geniet er maar van en tot horens het lijkt me wel mooi gr mart
  12. Mia en Jan:
    11 mei 2019
    Martien ,leuk verhaal,en je komt veel mooie natuur tegen,mooie margrietjes en wat een veld vol meizoentjes.Genieten doen wij van jou avontuur/ verhaaltjes erom heen,suc🍀🍀🍀🍀🍀🍀vandaag 🕺🥾🌾🍺👍
  13. Franka dG:
    11 mei 2019
    Wist niet dat jij ervaringen had met opscheppen van eten in de gevangenis. Bij terugkomst moeten we toch even bijkletsen!
    Mooie verhalen! Liefs x
  14. Marita Loverbos:
    11 mei 2019
    Wauwww, mooi om te lezen en fijn dat het goed gaat Martien. Geniet ervan!!! Ik kijk uit naar je volgende verhaal😃