09.09.2019 honderdtweeendertigstedag okm Santiago

9 september 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

Zo weer eens lekker tot een uur of negen in bed gelegen. Wel een aantal keren wakker geweest. De laatste kwam om half drie naar bed en de eerste vertrok al om vijf uur. Op ons gemak ontbeten en zitten kletsen met een Poolse Comediant. Daarna naar de kathedraal om die te bekijken. Helaas staat hij momenteel binnen helemaal in de stijgers voor renovatie. Het zwaaiende wierook vat hing op een ander plaats zodat je hem wel kon bekijken. Een paar kaarsjes opgestoken. En Jacobus niet omarmd. Er stond een rij van wel een uur. Wat door het centrum geslenterd souveniers gekocht en naar de kapper om mijn baard te trimmen. Onderweg een aantal pelgrims tegen gekomen en de hand geschud voor het behalen van Santiago. We kwamen op een punt waar honderden mensen stonden en wij gingen kijken wat er te doen was. Staan al die mensen in de rij voor een loterij kantoor. Een paar tappasjes gegeten het is inmiddels al half drie. Ik ga terug naar de herberg om de komende route een beetje te bekijken en even te relaxen. Maartje had nog energie om de route alvast vijf km te gaan verkennen en terug te rennen. Om half zeven in de tuin een biertje drinken. Dadelijk gaan we wat eten. En dan op tijd naar bed. Morgen ik weer wandelen. Maartje om negen uur de bus naar Porto airport.

1. T. Van de Voort:
    9 september 2019
    Martien je ziet er weer top uit , mooie foto's hopelijk heb je de steen gekust in de kathedraal (Zit enorm vol bacteriën 😂😂maar jij bent hier tegen bestand ) brengt geluk maar dat was was je al 💑 maar dat is voor je blog volgers 👍 morgen suc6 naar Finisterre, eerst Maartje uitzwaaien en dan hoppa de laatste etappes, nog even voetje voor voetje ,een makkie, Buen Camino 🚶‍♂️
  2. Mia en Jan:
    9 september 2019
    Weer leuk verhaal,leuke fotos,inderdaad een hele drukte in Santiago.Wat zal jij nog dagen vertellen en dagen fotos bekijken van al het wandelen dat jij hebt gepresteerd, een enorme prestatie .Wens jou dochter een goede reis terug edd.Voor morgen een mooie dag gewenst,groetjes uit een mooi Brabants dorpje🍷🍷
  3. Lisanne:
    9 september 2019
    Hoi lieve martien wat een heerlijk verhaal geweldig om samen met maartje in Santiago te zijn, je hebt het gehaald, echt 🧢Af voor deze prestatie. Kippevel echt Toppie wat je hebt gepresteerd. Nog een paar dagen en dan weer in Someren we kijken uit naar dit moment dag lieve martien xx toppertje😘
  4. Andrė Meeuws:
    10 september 2019
    Nog 90 kilometer. Het telt nu wel zwaar af. Maar geweldig tot nu toe. Qua afstand moet het een makkie zijn. We kunnen nu wel zeggen: CU soon in Someren.
    Keep on walking: voetje voor voetje ( Nog efkes).👍🙋‍♂️
  5. Uriel van Deursen:
    10 september 2019
    Hallo Martien, die laatste 90 km moeten voor jou nu een stukske zijn , proficiat met de geweldige prestatie . Het moet voor jou een ervaring zijn die je je hele leven niet meer zult vergeten. Nog veel plezier met de laatste kilometers.Groeten van Annie en Uriel.
  6. Isi fondon:
    10 september 2019
    Amigo ga de vreemd , dat had ik niet verwacht van jou😜😜
    Maar ziet er wel goed uit .
    Zo te zien wel een vakmannetje die barbier,
    Leuk man die foto,s en leuk hoe jullie het samen kunnen delen vader en dochter.
    Hier gaat het om in het leven.
    👍🏽👊🏽😀
  7. Peggy:
    Lieve Martien ,
    GEWELDIG,GEWELDIG, GEWELDIG !!! N dikke proficiat 🥂
    Woorden schieten te kort bij jou bijna onmogelijke reis naar Santiago . Maar jij hebt het gehaald 👍👍👍
    Iedereen heeft het over jou , je hebt een prestatie geleverd waar wij allemaal zooooo trots op zijn !
    Geniet bewust van de laatste ervaringen en dagen , en zondag ben je eindelijk weer in ons midden ... ❤️🙏🏻💋
  8. Truus en André van gogh:
    11 september 2019
    Mooi verhaal Martien. Geweldig deze ervaring
    Vergeet je nooit meer. Laatste stukje nog en dan naar huis.