07.06.2019 achtendertigste dag. 27km van Bessy sur Cure naar Vezuley

7 juni 2019 - Arcy-sur-Cure, Frankrijk

Opstaan ontbijtje en weg. Ik had me al voorbereid op klimmen. En ja goed gegokt. Meteen  km omhoog en meteen weer omlaag en hoe. Stijl!!! als het geregent heeft kom je hier echt niet heelhuids beneden. En weer omhoog in drie kwartier twee km gelopen. Toch nog kans gezien om van de ingesneden hennepnetel te genieten en foto te maken. Ben weer op op een weg. Als ik goed vekeken had had ik die weg gewoon uit het dorpje kunnen nemen. Had me een halve km gescheeld. En niet hieven te klimmen. Volgende dorpje loop ik een beetje verkeert maar zie wel een terrasje. Koffie iet iets lekkers. Blijkt de cateraar van gisteren te zijn. Mevrouw vertelt dat dat haar man was. En of het goed geweest was. Tre bien.  Nou moet ik toch km gaan maken. Vandaag veel door hellingbossen gelopen. Mooi maar weer heftig klimmen dalen steeds maar weer. Om half een even een plekje gezocht om te eten. Na een half uur begint het te regenen. Regenkleding aan. Regenbroek bij de hand. Loop onder de bomen dus regen voel ik nog niet. Uit het bos regenbroek voor het eerst aan. Anderhalfuur in de regen gelopen. Niet hard maar weer een ervaring. Bij een jachthut even onder de overdekking gepauzeerd. Onderwijl toch weer veel mooie bloemen gezien. Op vijf km voor Vezuley zag ik het al liggen. Boven op een berg. Maar ik moest eerst bet dal in. Dan weer stijl omhoog. Toen ik boven was hing mijn tong op mijn schoenen. Maar werd goed opgevangen in het centrum voor pellerin. We kwamen met drie man te gelijk. Een fietsende nederlander voor mij en een Oostenrijker na mij. Vreemde kerel begon meteen tegen onze gastheer die bezig was met ons, hallo ik heb gereserveerd kunt u me helpen. Drong zich erg op. In onze slaapzaal was ook een belg vam tweeen zeventig met een elektrische fiets. Goeie kerel. Ik ga vast naar de bar kunnen we misschien samen gaan eten. Eerst samen in de bar wat gedronken, wat hij perse wilde betalen, toen een restaurantje gezocht en lekker gegeten en gedronken. En gezellig gekletst. Daarna nog iets gezocht voor een afzakkertje maar alles dicht. Dan maar naar bed. Even nog wat schrijven en nu slapen.

1. T. Van de Voort:
    7 juni 2019
    De tijd gaat snel Martien 7-7 vandaag ineens een maand verder 😀sinds gisteren 6-6 ja toch vaak bergje op ,bergje af 😂🙋‍♀️🙋‍♂️,petje af martien valt ook niet mee als pelgrim de datum en de dag te onthouden! Aangekomen bij de pellerin,weer alle nationaliteiten ontmoet ,tof hoor ga zo door!,Buen Camino 🚶‍♂️
  2. Jolanda:
    8 juni 2019
    Heb je vandaag weer gesproken...je bedrijft bijna,.... nee helemaal topsport! Heftig wat je loopt.. zijn geen verharde wegen... ik bezorgd.... vraag tussen neus en lippen door... pak je niet de andere route... ook MOOI EN LEUK (ipv de heftigste die je doet en gaat doen.. ) je antwoord is iedere keer weer overtuigend NEE. Duidelijk toch! Mooi! En je vrolijke verhalen iedere dag die ik hoor en lees zeggen dat het klopt! Buen Camino vriendje! 💪💪💪💪💪😀🙏🍀🚶‍♂️😘
  3. Charlotte:
    8 juni 2019
    Wat lijkt me dit fijn om te doen!
    Heerlijk zoals je geniet van de natuur. Kus!👍🥾
  4. Annie en Mart:
    8 juni 2019
    Goeie Morgen martien het lopen gaat goed dat zie ik aan de kilometers die loopt dat is heel mooi profiteren en genieten van alles wat je meemaakt en alles wat je ziet.//// gr Mart ...
  5. Isi fondon:
    8 juni 2019
    Mooi amigo het is op en af in frankrijk, veel heuvels en bergen maar wel ontzettend mooi toch. En je geniet ervan , vandaag als het goed is je vriendin zijn haar knippen , ken ik even wat verhaaltjes van jolanda horen.
    Mucho suerte mi amigo💪🏽👍🏽
  6. Betty Wijnen:
    8 juni 2019
    Hey Martien topsporter want zo kun je het wel noemen👍👍Je kuitjes zullen wel groeien😜Maar de mooie plaatjes en mensen die je tegenkom zullen het wel goedmaken!!Succes!!
  7. Rian Vinken:
    8 juni 2019
    Hey Martien. Wist niet dat er meerdere routes waren om te lopen. Las het van Jolanda. Tuurlijk doe jij de uitdagendste! Doe je goed!! Wens je weer heel veel succes, plezier en goeie benen🍀😘!!
  8. Maartje van der Putten:
    8 juni 2019
    Ja gaat snel pap! Hoe is het met je fitheid en krijg je er al wandelkuiten van? xx
  9. Andrė Meeuws:
    8 juni 2019
    Het is daar ook net een herfstachtig voorjaar met een grote variatie in weertypes. Heeft iets weg van Nederland.
    Nog veel plezier in een droge omgeving.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  10. Sjan:
    Bikkel Mart, maar dat wisten we al! 😘