07.05.2019 dag 7 21km vsn Verlaine naar Huy.

7 mei 2019 - Hoei, België

Van morgen half negen vertrokken, eerst nog koffie met de gastvrouw en heer gedronken. Op aandringen van de gastvrouw een reserveering gemaakt bij een BenB in Huy. Ik wilde eigenlijk op de bonne foy aanlopen maar dat snapte ze niet ze was bang dat ik dan vanacht geen onderdak zou hebben. Al meteen in het begin liep ik een slager die ook wat levensmiddellen verkocht voorbij. Na vijftig meter toch maar omgedraait want je weet niet of je nog iets tegen komt. Een klein flesje melk, wat vruchtenyogertjes en twee blikjes sardientjes gekocht ik kreeg van de mevrouw een zakje met een mes en vork en een servetje er bij dat heb je nodig voor de sardienjes zij ze. En dat in gebarentaal natuurlijk want ik verstond haar niet en zij mij niet. De reis was verder tot Huy niet spectaculeer. Bij de Maasvallei aan gekomen kreeg ik een afdaling van zo,n twee en halve km, dat gaat lekker dacht ik. Onder in Huy werd het anders ik moest stijl omhoog na twintig min. Stond ik boven uit te puffen toch maar eens op de route kijken en jawel hoor verkeert. Weer naar beneden nu goed kijken nog een keer kijken weer te ver. Ik snapte er niks van terug met de telefoon voledig uitvergroot. En daar vond ik de afslag tussen twee huizen een paatje van dertig cm voledig begroeid. Onhoog maar weer en stijl niet normaal. Boven aangekomen weer omlaag en jawel stijl met twee stokken voor me en mijn voeten horizontaal naar beneden. In Huy de maas over en straatje in straatje uit. En natuurlijk weer omhoog bordje 10% stijging er mwam geen eind aan de weg eenmaal boven zag ik het eerste bord Tibetaans centrum. Ik had via mail gevraagd of ik daar kon overnachten maar had er  niet veel hoop op maar toen in om elf uur even ging zitten zag ik een mailtje dat ik welkom was. Naar de BenB gebelt en verteld dat mijn plannen gewijzigt waren. Gelukkig had ze er veen problemen mee. Dus na nog wat stevige klimmetjes aange komen op het chateu waar het Tibitaans centrum gevestigd is. Mijn eerste reactie was WOW na  een lange oprijlaan stond daar een heel grote Stupa met daarachtig een heel groot chateu. Me aangemeld, onderweg had ik al bedacht misschien kan ik twee dagen blijven om even tot rust te komen, geen probleem voor een pelgrim. Vanavond zes uur is sprituele dienst om zeven uur avondeten om tien uur stilte om acht uur morgenvroeg ontbijt en om twaalf uur lunch. Tjonge jonge hier houd ik het wel twee dagen  uit. Er is nog veel meer te vertellen maar dat doe im morgen ik ga nu slapen.

1. T. Van de Voort:
    7 mei 2019
    Martien vandaag is het echte werk begonnen ,bergje op ,bergje af ,goed voor de kuitjes en de beenspieren,die training was er niet in Someren komt goed ,vandaar die extra rustdag😄👍horen morgen je vervolg wel van dag 7 .🚶‍♂️
  2. Franka:
    7 mei 2019
    Hey mr. Pelgrim wat vertel je het leuk😀 was weer een goede dag met wat verrassingen en fijn te lezen dat het goed met je gaat.. rust ff lekker uit: ge het dun tijd🙌🏻 Dikke kus en knuf ❤️😘
  3. Andrė Meeuws:
    8 mei 2019
    Jonge berggeiten moeten het klimmen ook door ervaring leren. Zo te lezen is dat bij oudere klimmers niet anders. KEEP ON SMILING AND TRYING. Ga zo door: voetje voor voetje.
  4. Rian Vinken:
    8 mei 2019
    Leuk om te lezen Martien! Veel leuker als de krant ‘s morgens!! Het zijn her en der pittige dagen voor je maar ook een groot avontuur. Succes en geniet. 🍀😘😘
  5. Isi fondon:
    8 mei 2019
    Amigo gaat lekker zo , ben elke dag weer benieuwd wat je schrijft.
    Erg leuk om elke morgen je verhalen te lezen.
    Keep on going topper.
    Gr👍🏽😀
  6. Frank Martens:
    8 mei 2019
    Goed bezig martien hele leuke verhaaltjes krijgen zo een mooi beeld hoe de tocht verloopt. Geniet van je vrije dag en hou vol👍🏻
  7. Peggy:
    8 mei 2019
    Geweldig Martien om jou verhalen te lezen !
    Zo zijn we er toch een beetje bij ☺️
    Geniet van de mooie natuur en zorgzame mensen onderweg 🙏🏻
    Petje af 😘
    Dikke knuffel ❤️
  8. Nancy Lamberts:
    8 mei 2019
    Hoi martien kei fijn en mooi om jou te volgen en elke dag te lezen hoe het met jou is.goed bezig en ga zo door.en op tijd genieten!🍻🍷
  9. Mia en Jan:
    8 mei 2019
    Martien,super dat wij in onze gedachten en met jou foto’s mee mogen lopen.Zo genieten wij van de natuur,enz enz die we anders op die plek niet kunnen bewonderen,want het gaat soms door zo smalle paadjes /dorpjes waar alleen zo’n kanjers als jij komen.Vandaag wat mediteren/ rusten en morgen weer fris en uitgerust jou tocht verder lopen.Suc🍀🍀🍀🍀🍀🍀
  10. Annie en Mart:
    8 mei 2019
    Elke dag een mooi verhaal en fotos van jou,geweldig toch.vandaag lekker ontspannen,dat heb je ook nodig.Want morgen is het weer bult op en bult af.Ja,je bent goed bezig en wij genieten met je mee! Gr.van ons.
  11. Annie en Mart:
    8 mei 2019
    Hallo martien een keertje rust dat hoort er ook bij maar lekker uit een keertje wat anders en lekker bij komen morgen met frisse moet er tegen aan heel veel sterke en succes. Tot horensí
  12. Bea:
    8 mei 2019
    Hoi Mart! Ben benieuwd hoe het is om een paar dagen het kloosterleven mee te maken. Gaat wel verder lopen he😑 Tis s'morgens veel te leuk om je verhalen te lezen. Wens je nog veel wandelplezier en veel leuke ontmoetingen. Liefs🐞
  13. Arna lammers:
    8 mei 2019
    Wat fijn om zo je verhalen te lezen.Ik loop gewoon met jou mee.Maar wel gemakkelijker voor mij.Maar het kriebelt wel als ik dat zo lees.
    De natuur,vogels en het biertje dat hoort er zeker bij.Maar het gaat goed zoals ik lees.En dat onverwachte, dat is het avontuur toch.
    Wij wensen jou veel wandelplezier,en de groetjes uit MIERLE.
    Toon & Arna
  14. Thea van de voort:
    8 mei 2019
    Oooh de jungletocht komt weer terug . Bergje op bergje af. Ik doe je dat niet na Martien.