06.09.2019 honderdnegenentwintigstedag 26km van Palas de Rei naar

6 september 2019 - Arzúa, Spanje

Kwart voor zeven opstaan. Stevig spek met eieren ontbijt. Kwart voor acht aangelopen. We belanden meteen in een stoet pelgrims. Zoveel heb ik nog niet meegemaakt. Na een half uur heeft zich dit verspreid zodat we alleen lopen. Wel pelgrims in gezichtveld maar niet op elkaar. We lopen weer door allerlei gehuchtjes met mooie straatjes en oude huizen. Daar tussen door mooie bospaden. En veel groen, de bloemen zijn nog maar sporadisch. We lopen twaalf km voor we stoppen in    om koffie met gebak nemen. We lopen het kerkje binnen voor een stempel. Dan weer door. Af en toe komen we een klimmetje tegen. Bij een kleine oase nemen we wat fruit en rusten even. Bij ons einddoel aangekomen besluiten we om nog even door te lopen. Het is nog vroeg. Na drie km het is half drie wat eten. En gaan op zoek naar een slaapplaats. Er zou iets zijn na een km maar niets gevonden dan  maar drieeneenhalve km verder. Daar aangekomen was het in de roos. Bij een bruggetje over een riviertje een gerenoveerde alberque. Zag er prachtig uit. Slapen in een vertrek met veertien stapelbedden maar op drie nivaeu's. Even met de voeten in het riviertje en lekker op het gras in de zon liggen. Na een uurtje douchen em was doen. Pilsje pakken en relaxen. Dan heerlijk gegeten. Soep, inktvisringem, pepertjes, frietje en salade. Flesje wijn en om halftien voldaan naar bed.

1. Mia en Jan:
    6 september 2019
    Goede avond, mooie fotos met en van je dochter erbij,weer eens wat anders als alleen maar hobbelpaadjes,bossen,bloemen enz enz.Kijken weer uit naar het volgende verhaal en fotos.Martien, het is zo van zelf sprekend het verhaal en fotos van jou elke dag,dat wij het wel heel erg gaan missen na 15 september.Voor morgen weer een mooie 🥾🥾🥾🥾tocht,groetjes uit een mooi dorpje in Brabant.🍷🍷
  2. Maartje van der Putten:
    6 september 2019
    Zeg pap, dat zijn echt teveel foto's van mij! Ga nu maar slapen. Hoop dat ik niet uit stapelbed donder en dat jij stil ligt :) xxx
  3. Mia en Jan:
    6 september 2019
    Al die fotos Maartje,dat doet een” pap” omdat hij trots en blij is met zijn dochter.👍
  4. Maartje van der Putten:
    6 september 2019
    Ik ben ook trots op hem :)
  5. Mels:
    6 september 2019
    Wij zijn allemaal trots op jullie pap!!!
  6. T. Van de Voort:
    7 september 2019
    Jazeker Mels klopt helemaal wat je zegt,hij heeft het gedaan Santiago 2019 een top prestatie😀
    Maartje hij is zo blij en trots🌞 dat je daar bent vandaar al die foto's natuurlijk !!
    Martien nog wel even bij de les blijven😂😂je hebt nog een week te gaan ,
    Buen Camino💃💃👍
  7. Monique Megens:
    7 september 2019
    Fijne tijd samen. 😍 Volgende week mooi op tijd terug voor kermis lierop, fokpaardendag! 😄💪👍
  8. Annie en Mart:
    7 september 2019
    GOEIE MORGEN MARTIEN EN MAARTJE zo is het fijn mooi samen lopen en genieten van alles om je heen maar ja het is nog maar ruim een week dan is het al weer voor bij iedereen is heel trots en vind het knap wat je gedaan hebt ook heel fijn voor Maartje geweest GR MART EN HOUDOE....
  9. Isi fondon:
    7 september 2019
    Zo amigo eindelijk goeie foto,s, een lieve knappe meid erop maakt het toch mooier😀
    Het is super om dit te lezen en mee te mogen maken, het was en is nog steeds gaaf je trip naar santiago samen te beleven.
    Mucho suerte a los ultimo dia,s
    Amigo,s👍🏽😀
  10. Andrė Meeuws:
    7 september 2019
    Een mooi verhaaltje waarin de woorden We, Wij en Ons voorkomen. Je loopt n.l. niet alleen, meer samen met je dochter.
    Trots en blij wat foto's van haar gedeeld met zijn volgers. Dat geeft aan hoe blij hij is met je gezelschap. Prachtig.
    Keep on walking: voetje voor voetje ( Nog efkes). 👍🙋‍♂️
  11. Annie en Hein:
    7 september 2019
    Fijne wandelweek samen met Maartje naar het einddoel.
    🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃
  12. Marja van Mierlo:
    7 september 2019
    Ik lees je enthousiasme van de aanwezigheid van Maartje in je verhalen. Geniet er lekker samen van 😉🍷 en van Harte gefeliciteerd met de verjaardag van Maartje en gisteren de verjaardag van Jolanda 🎁🎉🎉😘
  13. Sjan:
    7 september 2019
    Heey Martien, je bent er bijna!!! Geweldig! En wat een mooie foto’s van je knappe dochter!!!! Tot snel! ❤️
  14. Truus en André van gogh:
    7 september 2019
    Nou Martien de laatste week ga je in samen met Maartje naar het einddoel.geniet ervan samen🍷🍺
  15. Toon & Arna:
    7 september 2019
    Ik lees het al,en zie het aan de foto's Wat een trotse vader,en dat mag je zijn met die mooie dochter.
    Gezellig tafelen zie ik 'n lekker wijntje erbij en 'n frietje Het ziet er goed uit.
    Nog een week en jullie komen aan in SANTIAGO.Wat een feest is dat.👑👑👑🥂🥂🍾🎖🏅🏆Veel wandel plezier samen 🚶‍♂️🚶‍♂️🚶‍♂️🚶‍♂️💐💐💐