06.06.2019. Zevenendertigste dag 30.5 km van Chablis naar Bessy sur Cure

6 juni 2019 - Saint-Cyr-les-Colons, Frankrijk

Vandaag half acht de deur uit. Naar de bakker een broodje tonijn en een chocolade broodje, wat nog warm was, een stuk eraf breken want ik had nog geen brood gehad en lopen. Vandaag zevenentwintig km. Ik neem me voor om even goed door te stappen en niet overal te blijven staan. Inmiddels ben ik aan al die orgideeen gewend dus dat is niet zo moeilijk meer. Wel zie ik weer een aantal bokkenorgideeen staan. Uitgebloeit jammer had er wel een in bloei willen zien.  Na twee uur heb ik zeveneneenhalve km afgelegd. Tevreden want hierin zat weer een klim van anderhalve km. Maar hiermee heb ik ook het klimmen zowat gehad. Ook fijn om te weten. De eerst beschutte plek, het is bewolkt en waait een beetje fris, is een muurtje bij een kerkhof. Ga hier even zitten om wat te eten en drinken. En verder, klimmen gehad nee hoor, lekkere afdaling maar dan gewoon weer omhoog. Om een uur of half twaalf in een dorpje een kwartier op een bankje gezeten. Verder niets nieuws te melden. Ja eerste beginnend zonnebloem veld gezien. Verder door velden en bossen. Om een uur tegen een bosrand aan gaan liggen. Lekker broodje tonijn wat ik vanmorgen gekocht had gegeten. En het was ook erg lekker. Een keer geen hard stokbrood maar een groot rond ZACHT broodje.yogertje erbij. Tien min. Liggen slapen en weer door. Nog elf km over landweggetjes die zeker niet altijd fijn lopen. Grote gaten en kuilen en dan meesal verhard met puin of gebroken rotsstukken. Je moet goed kijken waar je je voeten neer zet. Je hebt zo je enkel verzwikt. En daar gaat hij weer. Route planner beloofd kleine klim. Weet niet wat klein is anderhalve km stijl omhoog over zo'n fijn pad als net beschreven. Maar geen keus voetje voor voetje. En dan lekker omlaag!! Nee hoor stijl over rollende stenen. Stokken een stuk langer gemaakt zodat ik ze voor me neer kan zetten. Het laatste stuk over een redelijk bospad. Door al die inspanning en naar de grond turen  neem je de omgeving minder waar. Maar die blijft wel mooi. In de bossen wel  minder bloemen. De voorjaarsplanten zijn uitgebloeid. Dus veel meer groen. Brandnetels  van een meter hoog aan weerszijde van een zestig cm paadje. Maar je komt ook niet zomaar in Santiago. Daar moet je wel iets voor doen. Vandaag dertigeneenhalve km. Gelopen. Kom ik in het dorpje geen winkel geen bar helemaal niets. Ik dacht oje daar gaan we weer. Bij de gite aangekomen bellen. A liddel englies. Wi wi no no. Aan een passeerende jongen gevraagd of hij kon vertellen dat ik al bij de gite was. Oke na twee min. Stond er een vrouw met sleutels. Inschrijven stempel en met pin betalen. In gebaren taal of ik eten had. Nee. Oke, twaalf euro catering. Is goed. Half zeven catering. Compleet menu du soir. Met stokbroodje kaasje een rond broodje iets en een banaan. O ja hij had ook drank in de auto. Een flesje roze en een leffe. Kon niet kiezen. Of ik morgen hier weg kom zien we morgen wel weer. Nu vermoeide lijf lekker in een schoon bedje.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerrit Carla:
    6 juni 2019
    Hoi,Martien weer een mooi verhaal,je zet goed door en dan die afstand die je vandaag heb gelopen top en dan al die mooie foto,s we genieten er elke dag van ,Martien veel suc6 we blijven je volgen.👍🍷🏃‍♂️
  2. Andrė Meeuws:
    Goed gedaan Menneke ga zo voort. Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  3. T. Van de Voort:
    6 juni 2019
    Op tijd op pad vanmorgen,ja die voetjes moeten vaak bergje op en bergje af , en niks voor niks voordat je in Santiago bent ,geweldig Martien top👍😀.
    Buen Camino 🚶‍♂️
  4. Truus en André van gogh:
    Weer een topdag Martien. Fijn om jou verhalen te volgen
  5. Franka:
    Knap hoor💪🏼💪🏼🍀😘
  6. Jolanda:
    6 juni 2019
    Chapeau vriendje! Af en toe afzien maar ook weer veel genieten! (Tis net als thuis... 😂) Is toch super wat je doet 💪🚶🏻‍♂️en meemaakt... respect voor je hoor! 💋
    Buen Camino en door! ☺️😘🍀🙏
  7. Annie en Mart:
    7 juni 2019
    Goeie morgen Martien het gaat steeds meer kilometers de ene dag al wat beter dan andere we genieten nog steeds van mooie verhalen en je ziet veel dat lijkt me wel mooi dus genieten gr Mart,,
  8. Isi fondon:
    7 juni 2019
    Klasse amigo nog maar een stukje,😜
    Ge doet het goed en je geniet er dubbel en dwars van, dat kunnen we wel lezen.
    Gr amigo
  9. Henri:
    7 juni 2019
    Wow flink stuk was dat, toppie. succes vandaag weer....
  10. Annie en Hein:
    7 juni 2019
    Je maakt wat mee op zo'n route!
    Je bent een kanjer om dat zo in je eentje allemaal te doen.
    Volgens mij ben je nu al de held van velen.
    Ga zo door !!!!!!👍👍👍👍👍
  11. Mark:
    7 juni 2019
    Mart, topper, jij bent echt goed bezig. En wat een mooie verhalen en foto’s. Zou zo met je mee willen lopen. 🥾👍🍺😘
  12. Ben Lindhout:
    7 juni 2019
    Hé Martien, je maakt er elke keer toch weer een feestje van!
    Het is leuk om elke dag je belevenissen te lezen. Je hebt niet zo veel met die klimpartijen, toch? Geen zorgen. Er komen er nog wel een paar de komende tijd.
    Maar met je dagelijks voeding en vocht ga jij dat zeker redden. Ik heb Jolanda nog niet gesproken. Zal haar een dezer dagen eens uithoren hoe het was daar. Ik geniet ook elke keer weer van je mooie foto's! Succes!
  13. Maria Looymans:
    30 km. phhhh TOP! En weer een prachtig verhaal....zwaaiiiiii🍀