06.05.2019 zesde dag 27km van Tongeren naar Verlaine.e.

6 mei 2019 - Verlaine, België

Vandaag beetje wat meer langs verkeerswegen gelopen. Vanmorgen ontbeten in de jeugdherberg wat botertjes en wat pate meegenomen voor onderweg. Eerste 4km langs een riviertje gelopen wat erg mooi was tussen al het gekwetter van vogels, ook de wielewaal gehoord. Die hoor je bij ons al jaren niet meer. Daar word ik dan ook even blij van. Daarna een km of 10 lags verkeerswegen wat niet spectaculleir was. Toen 10km over smalle landbouwweggetjes  gemaakt van "betonplaten" tussen uitgestrekte landbouwvelden gewandelt geen boom te zien. Stond ik tegen een mesthoop,die daar in de middel of nowair lag, te plassen ,was de enigste beschutting, komen er 3 gele kwikstaartjes op 3 meter van mij rustig zitten ook weer zo,n geluksmomentje. De eerste koolzaadvelden ben ik ook al tegengekomen. Hartelijk ontvangen op mijn gastadres. Airbenb. De eigenaarresse sprak geen nederlands maar met wat steenkolen engels en wat gebaren kwamen er toch wel uit. Ze ging naar slaaplaatsen zoeken toen ik zij dat ik nog niets had voor morgen maar ik wil toch even wachten op een mail die ik verstuurd heb naar een boedistisch centrum wat me wel wat leek om te gaan slapen. Vandaag een pitza gegeten met natuurlijk een leffe. Ook heb ik flesje meegenomen wat ik nu op ga drinken. Morgen zien we wel weer wat er gaat komen.

Nogmaals fijn dat er zoveel reacties komen ik lees ze met plezier.

1. Andrė Meeuws:
    6 mei 2019
    Je schrijft prachtige stukjes. En nu tussendoor een cursus Frans, dat gaat je helpen. Tijd zat toch??
    In Frankrijk spreken ze ook nauwelijks Engels, dus succes met de taalstrijd.
    Doe maar rustig verder: Voetje voor voetje.
  2. Angela Huybers:
    6 mei 2019
    Hoi Martien, lig nu op mijn bed in de Harz uit te rusten na welgeteld 5 km, haha. Eerlijk gezegd, lees ik nu liever over jouw gelopen kilometers dan dat ik ze zelf maak. Maar ik geniet vooral van jouw geluksmomentjes, mede omdat die me doen herinneren aan de talloze momentjes die ik zelf had tijdens onze voorbije reizen. Want dat is de schat die je verwerft en mee terugbrengt naar huis en je rijker maken dan je ooit dacht te zullen worden. Dikke kus van je oudste zus
  3. Cor van D:
    7 mei 2019
    Hoi Martien leuk zeg die verhalen van je. Lees ze elke avond voor het slapen gaan. Mooi die geluksmomenten. Gaat goed,veel succes en vooral nog veel van die momentjes.
  4. Pepe Voorbraak:
    7 mei 2019
    Ja nu begint het handen en voeten werk!!
    Vive la France!!
  5. Isi fondon:
    Hoi martien
    De komende tijd door frankrijk wandelen , mijn vader die je ook wel kent had altijd weinig goede dingen te vertellen over frankrijk . als één ding wat ze volgens hem dan alleen in frankrijk hadden, en dat was de weg naar spanje toe. Nou onze spanjool heeft geen gelijk frankrijk is een prachtig mooi land. Maar goed dat weet jij ook wel, veel loopplezier amigo. Gr isi
  6. Sandra Martens:
    7 mei 2019
    Nog maar een paar dagen onderweg en al zoveel moois gezien en leuke mensen ontmoet. Dadelijk de wandelschoenen weer aan en op naar de volgende mooie momenten. Blijf genieten!
  7. Truus en André van gogh:
    7 mei 2019
    Ja dat is echt genieten die vogeltjes en die mooie natuur.wat zal je vandaag weer voor mooie momenten krijgen.🐦
  8. T. Van de Voort:
    7 mei 2019
    Martien wat mooi je ziet en beleefd van alles onderweg , zeker nu het in viva la France vaak gebaren taal wordt,je voelt van alles, zon, wind,regen en kou , Buen Camino🚶‍♂️
  9. Lisanne:
    7 mei 2019
    Hé, martien wat een mooie verhalen van de afgelopen dagen.. Geweldig dat je zoveel weet over vogels, planten, en al die nieuwe dingen die nu op je pad komen. Geniet van je avontuur, en ik blijf je volgen proost alvast op je volgende pilske🍺 laat hem smaken😘
  10. Thea van de voort:
    7 mei 2019
    Hoi Martien. Wat een mooie verhalen. Je geniet van ieder moment. We blijven je volgen en zien weer uit naar de volgende verhalen. Xxx Thea en martien
  11. Annie en Mart:
    7 mei 2019
    Hallo martien een dagje met ups en douns maar dat hoort er bij alles hoort erbij maar rustig aan dan komt alles goed. Mart