05.09.2019 honderdachtentwintigste dag. 16 km Van Gonzar naar Palas de Rei

5 september 2019 - Palas De Rei, Spanje

Kwart voor zeven op. Ik was laatste alle lampen uit gedaan half acht weg.  Ik vervolg het pad van gisteren. Na een km een herberg waar ik kan ontbijten. Kafe con ledge met choco broodje. De volgende de acht km door een aantal oude kleine gehuchtjes van wat boerderijen. Erg mooi om door te lopen smalle kronkelende straatjes. Dan weer een stop een thee met broodje. Stempel, moet ik nu niet vergeten, gehaald en op voor de volgende zeven km. De omgeving blijft het zelfde. Een pad langs een weg waar bijna geen verkeer is. Wel kom ik twee keer een politie auto tegen en een keer twee politiemannen te paard. Was me gisteren ook al op gevallen dat ze de laatste honderd km de route in de gaten houden. Veelal door bosachtig gebied. Om kwart over twaalf  loop ik Palas de Rei binnen. Het voert me meteen langs het kerkje waar ik naar binnen ga en ik mijn naam en herkomst in een boek noteer en daarna een stempel krijg. Ze hebben nu overal stempels in elk winkeltje en eettentje. Als je wil heb je zo je credential vol. Ik loop verder het dorp in. Neem wat te drinken en kijk waar ik zal gaan slapen. Ik kom langs de gemeentelijke herberg maar die is pas om een uur open. Ik loop door en zie een leuk bar/restaurantje en besluit daar heen te gaan. Ik zeg twee bedden en krijg boven een kamer twee stapelbedden aangewezen. Douchen en dan een winkel zoeken om een kleinigheidje voor Maartje te zoeken. Die is vandaag jarig. Net als ik dat gedaan heb krijg ik een appje dat ze er over twintig minuten is. Ik verwachte ze pas na drie uur. Ga terug naar get barretje en vraag waar de bushalte is. Hij wijst ze aan. De bus komt la gs het terras. Ik ga zitten bestel een piksje en binnen tien minuten zie ik de bus voorbij rijden. Ik loop snel naar de bushalte en zie Maartje uitstappen. We omhelzen en knuffelen elkaar met betraande ogen. Gaan op het terrasje zitten ik ga naar binnen en vraag om een wijnthe met twee stukjes cake en een kaarsje erop. En ga naar buiten om zo haar verjaardag te vieren. We hebben het gezellig lopen even het stadje in. Em gaan een uurtje op bed liggen om om hakf acht te gaan eten. We hebben lekker en gezellig gegeten. Dadelijk slapen en morgen wandelen.

1. T. Van de Voort:
    5 september 2019
    Martien ik zie jullie samen stralen geweldig de verjaardag van Maartje vieren tijdens je Camino met haar,geniet ervan , Buen Camino 🚶‍♂️🚶‍♀️
  2. Henri:
    5 september 2019
    Wat leuk om samen de verjaardag daar te vieren. Een speciaal momentje. Geniet ervan samen. Kusjes en een dikke knuffel voor jullie beiden

beiden
  3. Henri:
    5 september 2019
    proficiat.... geniet van de laatste km samen.
  4. Anne:
    5 september 2019
    Wat leuk! Veel plezier Martien en Maartje! en nogmaals proficiat Maartje!! 🍰🍰🎉🎉💃🏻💃🏻☀️☀️🍀🍀 liefs Anne Verbruggen
  5. Franka:
    5 september 2019
    Alweer een traantje weggepinkt! Wat fijn dat Maartje er nu is en hieperdepiep hoera🥳 Gefeliciteerd. Geniet van elkaar met de allerlaatste kilometers.. succes lieve lieverds💞🥂
  6. Joris:
    5 september 2019
    Fijn dat Maartje je gevonden heeft, Martien! Heel veel plezier samen! Op naar Santiago...
  7. Robert:
    5 september 2019
    Proostficiat! Succes de laatste loodjes.
  8. Pepe Voorbraak:
    5 september 2019
    Super leuk...en dat ook nog op haar verjaardag..🎊🎂🥂.proficiat Maartje!!!
    Geniet samen nog maar lekker!!🥾🥾!
  9. Jolanda:
    5 september 2019
    Tja.... wat moet ik hier op zeggen vriendje.. tis toch geweldig jullie samen! En wat een stralende gezichten! (Op de foto van vanmiddag nog erger... zag alleen contouren door de stralen heen die jullie samen vormden)... Fijn! 😍🙏🍀🚶‍♀️🚶🏻‍♂️👨‍👧💪🥳💋
  10. Annie en Mart:
    6 september 2019
    GOEIE MORGEN MARTIEN EN MAARTJE fijn om jullie zo samen te zien het einde komt in zicht lekker zo fijn een paar dagen bij elkaar te zijn lekker genieten van alles om je heen GR MART EN HOUDOU
  11. Isi fondon:
    6 september 2019
    Amigo samen met je dochter de camino afmaken, wat ken je je eigen nog meer wensen.
    Maartje proficiat en geniet er samen van.
    Gr en🎂🎉🥂👍🏽👊🏽
  12. Gerrit Carla:
    6 september 2019
    Ja Martien een dag om nooit te vergeten,de aankomst van Maartje op haar verjaardag 🎊 🎂🍷🍻en dat jullie samen de resterende kilometers gaan lopen ,wat zal elkaar veel te vertelen hebben,geniet er samen heeeeeel veel van ,en we kijken al uit naar je thuis komst,gr👍👍😘❤️🏃‍♂️
  13. Andrė Meeuws:
    6 september 2019
    Hieper de piep HOERA, allebei proficiat.
    Hier is geschiedenis geschreven in jullie levens. Deze dag wordt nooit meer vergeten.
    Keep on walking: voetje voor voetje ( Nog efkes). 🙋‍♂️👍💓
  14. Truus en André van gogh:
    6 september 2019
    Wat is dit super zo met je dochter die ook nog jarig is
    Geniet van de mooie laatste kilometers samen.
  15. Mia en Jan:
    6 september 2019
    Goede morgen ,op de eerste plaats Gefeliciteerd met de verjaardag van Maartje 🎉🍷gisteren ,en natuurlijk vandaag 6 sep met de verjaardag van Jolanda🎉🍷.Wat gezellig om nu de laatste kilometers samen met Maartje te lopen.Wat zullen de kilometers nu snel pratend met elkaar voorbij gaan.Suc🍀🍀🍀🍀🍀🍀saampjes vandaag met 🥾🥾 🥾🥾wij gaan kermis vieren in ons dorp.Groetjes.🍷🍷🍷🍷
  16. Peer van den Heuvel:
    6 september 2019
    Geweldig Mart, en nu extra genieten die laatste paar dagen.
  17. Angeline:
    6 september 2019
    Allebei gefeliciteerd🎉😘 en een mooie wandeling samen naar het einddoel🎈
  18. Peggy:
    Lieve Martien ,
    Hoe geweldig is dat , met je jarige dochter de laatste kilometers belopen .. jullie gezichten op de foto’s is 1 zonnestraal ☀️
    Geweldig mooi om te zien 🙏🏻
    Geniet van elkaar en van de laatste loodjes 🍀
    Dikke knuffel en tot volgende week 😘
  19. Lisanne:
    6 september 2019
    Hé, martien ik schrijf dit berichtje ook met tranen in mijn ogen. Wat geweldig om samen met maartje de laatste kilometers telopen. Zet hem op samen, en ja proficiat met Maartje.... Leuk dat jullie dat samen kunnen vieren 😘
  20. Claudia v Gennip:
    6 september 2019
    Hey Martien...wat speciaal om zo samen met je dochter de laatste mooie kilometers te maken, dat is een verjaardag om nooit meer te vergeten. Geniet samen van de laatste dagen die komen gaan en veel plezier gewenst😊 . Salud 🍺🍷op jullie 🙋🏼‍♀️
  21. Maria Looymans:
    6 september 2019
    Hieperdepieperhoeraaaaaa 6x , proficiat met je dochter en natuurlijk ook met de verjaardag van Jolanda. FEEST🍾🍻🥂🍷😘🐾
  22. Rian Vinken:
    6 september 2019
    Van harte gefeliciteerd allemaal!! Genieten is wat ik zie op de foto’s. Fijne week saampjes! 😘😘😘
  23. Toon & Arna:
    6 september 2019
    Dat is een feest zo.Proficiat met Maartje en Jolanda.Pak er maar 'n lekker glaasje wijn op.En dat het jullie mag smaken.Nu gaat het lopen als een trein.Gezellig klessebesse onderweg.Geniet er samen van.Wij genieten van jullie op afstand.Dikke kus voor jullie💋💋💋🍷🍷🍷🎶🎶🎶
  24. Judith Brouwers:
    Mooie herinneringen maken deze dagen! 😊 Gefeliciteerd met je dochter! 🎉
  25. Marij Veugen:
    6 september 2019
    Goede Avond Martien Gefeliciteerd 🍷🍷met de verjaardag van Maartje en met de verjaaardag van Jolanda 🎈🎈en veel succes met de laatste loodjes 🍀🍀🍀 groetjes van uit Asten
  26. Adri van de Wiel:
    6 september 2019
    Van harte gefeliciteerd. Dat het een mooie dag voor jullie mag zijn.
  27. Jan v.d. Eerenbeemt:
    8 september 2019
    Wat een geluk , Maartje Gefeliciteerd
    Met zo,n ondernemde vader.
    Jan E