05.05.2019 dag 5 20km van Bilzen naar Tongeren

5 mei 2019 - Tongeren, België

Gisteren door bossen vandaag door open terrein door Haspengouw hetzelfde landschap als zuid limburg. Veel landbouw wegetjes, onverharde wegen en smalle sluip door kruipdoor paatjes. De bermen zijn prachtig nu. Allerlei grassen en veel bloeiende planten. De bomen staan vol met misteltoe tientallen in een boom, zelf een klein aangepant boompje zit er vol mee. Ook loop ik door holle wegen van soms wel zes meter hoog. Hier staan al beginnende arondskelken. Op een plek zag ik aan allebei de kanten dassenburchten dat maakt je dag weer helemaal goed. Toch weer ruim 20km gelopen ik schat het altijd positief in met het gevolg dat het steeds meer km zijn. Maar ook dit zal ik wel leren. Vandaag slaap ik in jeugdherberg het begijnenhof. Dit is een prachtig gerestoureerd gebouw in oud Tongeren. De gevangenis ligt hier zowat tegen aan. Lekker gegeten tomatensoep wat paprikasoep werd want kok had zich vergist maar zat weinig veschil in had hij gezegd. Verder maar weer voor een pasta gekozen taigallitella met zalm een kleine portie, na driekwart zat ik helemaal vol. Het was een brasserie in het jeugdhotel het leek mij meer op een kantine, wel gezellig overegins hoor. Twee levensgrote schermen waar keihard voetballen op stond. Ik dacht eerst op twee verschillende zenders msar bleek toch de zelfde te zijn de een liep een halve min. Voor op de andere. De plaatselijke bevolkijn komt hier eten en voetbal kijken eten is spot goedkoop en alles heel veel ik zag veel doggybacks mee naar huis gaan . Ik had een leffe blond en karmaliet gedronken ik ging om half acht even liggen met gevolg dat ik dit om elfuur aan het schrijven ben. Morgen ga ik naar Verlaine in een airbenb slapen. Ik kan kiezen tussen 24 of 26km, zal de laatste wel worden de eerste gaat alleen maar langs verharde wegen. En misschien kloppen de afstanden morgen wel. We zullen het zien.

1. Andrė Meeuws:
    6 mei 2019
    Ik vindt het leuk om te lezen dat je een groot natuurkenner aan het worden bent. Je kent veel plantensoorten etc. Je hebt zo ook veel aandacht voor je directe omgeving, wat een zeer goede eigenschap is in een mens. Overigens schrijf je prettig leesbare verslagen. Ga door: voetje voor voetje.
  2. Isi fondon:
    Hola martien
    Fijn om te lezen en horen dat je zo geniet.
    Leuk om te zien dat je heel veel door de natuur loopt en niet alleen harde wegen.
    Un buen dia amigo
    Gr isi
  3. Henri:
    6 mei 2019
    Wat mooi die kleine paadjes. En al die mooie natuur. Dat begijnhofje leek wel op iets anders met die neonreclame. 😂😂 we wachten weer o p je volgend avontuur. Groetjes en geniet.👋👋🚶‍♂️🚶‍♂️🌻🌿🌴☘🍀
  4. Annie en Mart:
    6 mei 2019
    Hallo Martien ik lees dat het goed gaat en veel moole natuur geniet er maar van Mart
  5. Mia en Jan:
    6 mei 2019
    Een goede morgen van uit Mierlo,wat leuk om te lezen waar je mee bezig bent.Jan en ik gaan je volgen in dit loop avontuur door bergen en dalen en natuurlijk de mooie natuur om je heen,waarvan wij mee mogen genieten van de mooie foto’s.Martien,het ga je goed op weg naar Santiago de Compostela .Suc🍀🍀🍀🍀🍀🍀.
  6. Maria Looymans:
    6 mei 2019
    Mooie foto's met een prachtig verhaal, helemaal TOP!
    Wat een genieten, zo te zien is het wandelweer prima , met fris groene natuur en prachtige paadjes, en...heb je de Wielewaal al gehoord ?😅 Nog een bedankje voor de foto met Maria 😇 .
    Geniet ook van de overheerlijke pasta's en de speciaal biertjes!
    Loop ze Speedy! 🏃🐾
  7. Jan v.d. Eerenbeemt:
    6 mei 2019
    Is toch heel anders dan achter de toonbank . Je hebt dezelfde interesse
    als jullie vader dan beleef je zoon voet tocht meer.
    Veel wandel plezier,Jan
  8. Truus en André van gogh:
    Ha Martien
    Heel veel succes met deze mooie tocht.Wij vinden het leuk om jou te volgen.
  9. Peer van den Heuvel:
    Hoi Mart,
    Beetje laat ingestapt, maar vanaf nu zal ik je goed volgen. Net de eerste 5 dagen bij Maria gelezen, en de foto's bekeken. Ziet er allemaal geweldig uit en voor een natuur freak als jij natuurlijk helemaal prima. Jammer dat je iedere avond andere biertjes uit de streek moet drinken, als t echt niet meer lukt mag je mij altijd bellen! Veel plezier daar.
  10. Pepe Voorbraak:
    6 mei 2019
    klinkt goed, die kleine paadjes weg van de drukte.

Fijn zo lekker in de natuur lopen martien!
    En leuk die foto's, misschien moet je er ook eens een selfie...achter een bierke…. bij doen! :)
  11. T. Van de Voort:
    Klopt Pepe ,met een bierke ne Leffe op de foto is gaaf en Lef hebben🍻😄
    Buen Camino en loop lekker door🚶‍♂️Martien