03.09.2019 honderdzesentwintigstedag 32km van Fonfria naar Vilei

3 september 2019 - Samos, Spanje

1. Van morgen stonden de meeste al om half zes op. Om zes uur dacht ik, ik kan net zo goed opstaan. Goed ontbijt genomen. Om zeven uur liep ik in het donker aan. Ik was een beetje bang voor de afdaling in het donker maar dat was niet nodig. Wel stijl maar de wegen waren goed begaanbaar. Zo liep ik in het donker door slapende gehuchtjes. De vleermuizen vlogen langs mijn hoofd. Langzaam werd het lichter, rechts van mij kleurde de lucht rood. Het uitzicht was overweldigend. Prachtige flarden mist omsloten de bergen. Hoe hoger de zon hoe mooier het werd. Ik bleef maar foto's knippen. De eerste twee uur als maar dalen. Na negen km even stoppen in As Pasantes. Een koffie drinken en de volgende twaalf km bekijken. Ook nu weer mooie paden door bossen. Veel groen met veel varen. Dit blijft de hele dag zo. Om kwart voor twaalf gestopt in Furele. Thee en eiren met spek met frietjes gegeten. Ik dacht tot Sarria te gaan. Negen km. Maar er zat een duitse die zei dat in het volgende stadje een mooie herberg met zwembad was. Eerst maar eens tot Saria gelopen. Ook hier weer erg mooie paden door schitterende natuur en prachtige vergezichten. Ik dacht vandaag alleen  maar af te dalen. Twaalfhonderdvijfendertig meter maar toch ook weer vierhonderdeenendertig meter klimmen. Op een terrasje een cola genomen. En besloten nog maar vier km erbij te doen. Nog even de Monasterie bekeken stempel gekregen en door. Om half vier in Vilei de herberg bereikt. Wat wel nog tegen viel, ik moest nog best een stuk klimmen. Maar gehaald. Eerst een lekker glas bier. Dan douchen, was doen en dan naar het zwembad wat heerlijk koel water had. Even zonnen. En het is al weer zes uur. Omkleden en eten. Het is een restaurant, ik kan tot half tien eten. Morgenvroeg ontbijt vanaf zes uur. Een lekker menu gehad. Galische soep,(ik zit sinds twee dagen in Galisia), een volle groentensoep. Gegrild iberisch varkensvlees met frietjes en mayoinese. Galische kaas met zoetigheid na. Kannetje wijn. Ik heb er van genoten. Nog even verhaal afmaken en route voor morgen bekijken.

1. Maartje van der Putten:
    Tot overmorgen!! x Maartje
  2. Rian Vinken:
    Geweldige mooi foto’s! Slaap lekker😴
  3. Andrė Meeuws:
    3 september 2019
    Van een zonsopgang tot een fijne afsluiting in een zwembad. Dit moet een geweldige dag zijn geweest die niet kan worden vervat in tweedimensionale foto's. Goed zo man.
    Keep on walking: voetje voor voetje ( Nog efkes).👍🙋‍♂️
  4. Annie en Mart:
    3 september 2019
    Wat een mooie dag Martien,en die prachtige fotos.Het gaat weer goed en het einde komt er aan.Mooi toch !En over 2 dagen is Maartje er.Kunnen jullie samen genieten ,dan samen in Santiago aan komen.Geweldig toch! En volgende week weerhier in summere!Nog fijne dagen en slaap lekker.Groetjes van ons !
  5. Marita Loverbos:
    3 september 2019
    Goh Martien, wat een leuke verslagen steeds... erg knap van je, respect hoor!
  6. Franka:
    3 september 2019
    Prachtige foto’s en prachtig verhaal (again) geniet er nog ff van kanjer💪🏼 Over morgen op de verjaardag van Maartje. . is ze zomaar bij jou🎉🎉 geniet intens samen lieve lieverds🚶🏻‍♂️🚶🏻‍♀️💕😘🍀🙏🏻🙌🏻
  7. Maria Looymans:
    4 september 2019
    "Morgenstond heeft goud in de mond", prachtige foto's!
    Fijne dag vandaag!
    🐾🌞🌞🌞
  8. Truus en André van gogh:
    4 september 2019
    Wat een prachtige foto's Martien.Maak samen met Maartje een fijne verjaardag van.🍺🍷🌞
  9. Isi fondon:
    4 september 2019
    Amigo gaat lekker zo , door galicie aan het wandelen.
    Hoe mooi is dat, pas nog een serie over gezien.
    Geniet er van martien.
    Gr de fondonnies
  10. Pepe Voorbraak:
    De laatste honderd!!💪🥾
    Dat klinkt goed he!
    En morgen gezellig samen met je jarige dochter🎂🥂🎉🎊 de reis afmaken...super!!!
    Veel plezier samen!
  11. Adri van de Wiel:
    4 september 2019
    Ja Martien, de eindstreep komt nu toch echt dichtbij. Laat ons ook nog meegenieten van de laatste verhalen. Geniet samen met Maartje de komende dagen🚸🔝