03.07.2019 vierenzestigstedag 22km van Figaec naar Grealou.

3 juli 2019 - Gréalou, Frankrijk

Kwart voor zeven aangelopen. Eerst een tijdje langs een spoorlijn voor we weer omhoog gaan. Om kwart over acht zijn we toch weer boven. Na zes km een heel mooi gelegen dorpje waar een multifuncionele bar/brocante etc. open is. Een lekker bakje koffie met een chocolade broodje gaat er wel in. Er komen meer pelgrims zitten en we maken hier en daar een praatje. We laten een stokbrood met kaas maken om mee te nemen. Van hier uit krijgen we een mooie glooiende tocht door bossen en velden. In de bossen veel mooie varens. Zoals de eikvaren, tongvaren. Muurvaren en het dubbellloof. Langs de velden grote klis en kaardebol. Deze laatste begint te bloeien vanuit het midden naar boven en beneden. Melige toorts staat twee meter hoog. De bremraap zien we sinds gisteren veelvuldig. Deze parasiteerd op wortels van andere planten of bomen. Af en toe komen we andere wandelaars tegen. Het zijn niet allemaal pelgrims. Het franse meisje wat vannacht ook bij de nonnen heeft geslapen haalt mij in een beklimming in, en gaat voor mij lopen. Kort broekje, stevige billen. Wat mij aanspoort om wat te versnellen maar na tien meter moet ik ze toch laten gaan. Leeftijd gaat meespelen he'. Met nog zo'n zeven km te gaan. Pauseren we op een mooi plekje in de schaduw. Met onze rugzakken als steun is het aangenaam zitten en eten. Even een dutje doen en dan de laatste etape. Word weer klimmen wij zitten onder in dal en overal waar we kijken zijn heuvels die zullen we toch over moeten. Onze gite ligt boven op een heuvel dat is vast fijn voor morgenvroeg. Om ongeveer twee uur zijn we geariveert en kunnen genieten van een paar biertjes. Het eerste was een grimbergen maar bleek een tripel te zijn een beetje zwaar na zo'n wandeling. Maar overgestapt op leffe.  We zitten op het terras waar we een mooi uitzicht hebben op de omgeving. Onder het terras een grote vlinderstruik waar tien tallen vlinders rond fladderen. Aan de andere kant een vijgenboom met grote vruchten.  Lekker fris douchen, de was doen en ophangen. Ik zit lekker buiten maar het begint te onweren en te regenen. Wasrek naar binnen deur open en op bed relaxen. Maar na een half uur worden we gek van de vliegen. Oja zegt Jan had het vrouwtje ook gezegd. Deur dicht laten vanwege de vliegen!!!! Wij met drieenen met slippers op vliegenjacht. Na een half uur is het aantal vliegen voor ons aanvaardbaar. Om zeven uur beginnen we met een apparatief. Klinkt veel belovend. Het was goed en lekker. Een Sangria vooraf, een gebakje van courcette met sla. Koeskoes met rozijnnen en worst. Kaasplankje en een citroensorbet. Koffie, of misschien een snaps vroeg de eigenaar. Een snaps, eu eu och waarom nicht. Oke zelf gemaakte snaps van vijgen,met pruimen.  Hij maakte dat zelf met wat toevoegingen. Lekker ja. Ik heb nog andere smaakjes. Oke komt hij terug met twee andere flessen. Een met vanille, andere weet ik niet meer. Ook even proeven. Al bij al werd het gezellig in het frans, engels, duits en nederlands. Om half tien naar bed. Morgen zes uur ontbijt. Buiten rommelt het onweer nog. Het wasrek staat binnen. We hebben slecht bereik ik weet niet of de fotos doorkomen

1. Annie en Mart:
    3 juli 2019
    HALLO MARTIEN mooie dag gehad lees ik met van alles wat maar dat is ook wel fijn om mee te maken dat hoort ook bij zo n tocht op tijd wat rusten wat lekker biertjes drinken en weer en nog wat praten over de tocht van morgen wij vinden het allemaal geweldig en zeer knap wet je doet wij genieten wij ook mee van al die mooie foto s en die leuke verhalen geweldig en tot horens GR MART..
  2. Franka:
    😂😂 Truste 😘
  3. Andrė Meeuws:
    4 juli 2019
    Alweer een horde genomen en weer dichter bij de eindbestemming. Prima toch. Ik lees trouwens niets meer van rustdagen of zo. Dat zal dan wel niet meer nodig zijn, je moet er immers al die drank wel uit blijven lopen.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  4. Jolanda:
    4 juli 2019
    Ik heb nog zooooo gezegd...... Niet naar de kont kijken!! 🤣🤣🤣🍀🙏🚶‍♂️💪😘
  5. Gerrit Carla:
    4 juli 2019
    Weer mooi verhaal Martien ,en naar de kontblijven kijken dan blijft het ritme goed ,zet,m op maat het gaat goed,Gr van ons
  6. Pepe Voorbraak:
    4 juli 2019
    Wat een mooi verhaal weer!!!
    En ja die billen zijn ook een prima uitzicht!😅😏
  7. Peggy:
    Ja , Jolanda moet op gaan letten 😂
    Martien wordt steeds knapper en nou komt hij ook nog van de jongere meiden tegen 😉
    Maar goed dat ze niet aan het zwemmen was 😂😂😂 dikke knuffel 😘
  8. T. Van de Voort:
    4 juli 2019
    Paardenkont mag toch wel Jolanda ,volgens mij gaat tie weer goed bergje op en bergje af 😂👍😀
    Buen Camino 🚶‍♂️
  9. Adri van de Wiel:
    4 juli 2019
    Hoi Martien. Op de ervaringen uit je reisverslag kun je nog jaren teren. s’avonds een goeie pint moet je toch zeker een goeie nachtrust opleveren. Het is toch elke dag vroeg op. Ga dit weekend als EHBO’er blaren prikken tijdens de Kennedymars. . Heb jij daar geen last van. Hou je taai en succes