02.07.2019 drieenzestigstedag 26km van Livinhac Le Hout naar Figeac

2 juli 2019 - Figeac, Frankrijk

Kwart voor acht aangelopen. In het dorpje een stokbroodje gezond gekocht. We komen 8 meer tegen tot we in Fiqeac zijn.8 Eerste half uur niet veel gepraat, adem hard nodig om te klimmen. Vandaag zou het vlakker zijn werd verteld. Ik heb er weinig van gemerkt. Gisteren zeshonderdzestig hoogtemetersen zeshonderdveertig omlaag. Vandaag vijfhonderdvijftig hoogtemeters en vijfhondervijendertig omlaag. Het is maar wat je vlak noemt. Gisteren veel over afalt gelopen vandaag meer tussen de velden. Aan de vergezichten begin je te wennen. Wel viel op een tamme kastanje boomgaard. Verder weer wat meer bloeiende bermen. Na zes km even gestopt om wat te eten. Daarna doorgelopen half een hadden we zestien km gelopen. Stokbroodje gegeten. Ik ging liggen om even mijn ogen te sluiten. Maar na tien minuten begon het te regenen. Regenjas aan en rugzakhoes om. Toch maar even achter de kerk een kwartiertje geschuild. We ze zien vandaag weinig bekenden. Aan de paardendrollen zien we dat Nava voor ons is. Die hebben we een paar keer gepasseerd. Om vier uur aangekomen in onze slaapplek. Het blijkt een nonnenklooster te zijn. Carmalietenklooster. Twee kamers een met drie ander met vijf bedden. Twee douche's en een wc. Wij krijgen de kamer met drie bedden. Op de andere kamer, zitten geen deuren, slapen twee vrouwen. De douches en wc ziijn via onze kamer te bereiken. Om half zeven de mis om half acht eten. Wij gaan naar de kloosterkapel. Het was er druk zo'n hondert man. Op een gegeven moment komen van achter zeven misdienaars en vier geestelijken. Een daar van gaat zijn eerste mis opdragen in de kapel. Alles heel serieus. Hij krijgt een kassuivel?? omgehangen en kan beginnen. Alles heel serieus. De nonnen die zingen krijgen we niet  te zien. Die zitten vooraan rechts in een boog achter een houten hekwerk. In de kerk zingt en bid iedereen mee. Sommigen knielen op de grond. Alles zoals vroeger met belletjes. Die aangegeven worden door de nonnen. Je ziet alleen een hand. We staan bijna de hele tijd. Ik was blij dat het afgelopen was. De was binnen halen en eten. Vooraf een soort koude koeskoes. Dan macaroni met rathatoelje en kalkoen. Dan nog sla en als toetje fruitsalade. Het was erg lekker. Gezamelijk afwassen even verhaaltje schrijven en weer naar bed. Morgen zes uur ontbijt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Franka:
    2 juli 2019
    Blijft fantastisch om te lezen 👍 we zien er iedere dag naar uit! Zit al in ons systeem 😂😂😘😘❤️❤️
  2. Martien:
    2 juli 2019
    Martien moet je elke keer naar de kerk voor je stempel of ben je zo gelovig geworden.
    Weer prachtige foto's .Veel suc6
  3. Margo en Jacques:
    2 juli 2019
    Nou wil ik niet vervelend zijn, Martien, maar ik las op het nieuws van een klein poolvosje dat 3500km in 76 dagen heeft gelopen , van Spitsbergen via Groenland naar Canada!
    Maar....... had natuurlijk 4 pootjes, geen rugzak en ut waar nie zo werm,natuurlijk.
    En.....het was een vrouwtje!!!
    Tja.......
  4. Gerard koolen:
    Mooi verhaal Martien
  5. Judith Brouwers:
    Je doet het super Martien! 👊🏻
  6. Jolanda:
    3 juli 2019
    Winning team! Martien, Jan en Volkert! Nu fijn samen... energie van elkaar! En het paardenmeisje Nava een rode draad in jullie reis op dit moment. Speciaal hoor en dat is Nava ook zeker met haar 17 jaar! Moet een beetje denken aan Pippi Langkous! Die Nava is net zo stoer! Maar jullie zeker ook! 🍀💪🦶🚶🏻‍♂️🙏💋
  7. Andrė Meeuws:
    3 juli 2019
    Een lange wandeling door berg en dal.

Ervaringen met ups en downs is zeker het geval.

Nu zeker meer ups dus Martien gaat goed door.

Santiago de Compostella daar gaat ie voor.

Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  8. Annie en Mart:
    3 juli 2019
    GOEIE MORGEN MARTIEN jullie loopt veel door de bergen en dalen kilometers lang dat is flink werken bult op bult af en toch maar genieten van alle leuke dingen om je heen zo met een paar mensen om je heen wat buurten en natuurlijk ook af en toe wat lachen dat hoort er ook bij ge hebt ook weleens geluk met slapen dan bij de nonnen en dan weer bij de paters en zo gaat het toch iedere dag verder en verder maar je hebt veel gezien en mee gemaakt GR...MART.
  9. Isi fondon:
    3 juli 2019
    Hola martien jij hebt het zwaar met lopen en je speciaal biertjes,
    Maar wij komend weekend ook amigo.
    Moeten we weer helemaal naar het dorp lopen om kennedymars te gaan vieren en ook wat biertjes te gaan drinken.
    Maar dat komt goed , we zetten gewoon door😜
    Amigo un dia bueno pa ti
  10. Ed & Rian:
    3 juli 2019
    Hoi Martien, goed bezig! Groet van Die 2 uit Westerhoven! Nu al een eindje Spanje in....